Baenuru

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

KALENDARZ
OGŁOSZENIA
Wiosna 1769 r.__|__Dzień 2.

Śniegi powoli znikają z Gór Tenaro, uwalniając kolejne dolinki i szlaki dla wędrowców, należy jednak uważać na liczne osuwiska i lawiny. Rzeka Mirova mocno wezbrała i miejscami rozlewa się na szerokim obszarze, ciesząc wszelką bagienną roślinność. Na całym półwyspie drzewa puszczają nowe pączki, rozwijają się kwiaty i drobne roślinki, wypełniając krajobraz zielenią. Choć za dnia temperatury robią się przyjemne, to nocą nadal może być całkiem zimno, pojawiają się przymrozki, a sezon palenia w kominku jeszcze nie całkiem się skończył. Często zamiast śniegu pada przelotny deszcz, coraz częściej też można zobaczyć na niebie burzowe chmury. Fauna Baenuru również korzysta w pełni z nadchodzących cieplejszych dni, a w różnych zakątkach można dostrzec ślady młodocianych łapek.
۞ Najnowsze wydarzenia fabularne - poruszenie i alarm w Porcie Siengar, mieszkańcy zastanawiają się, co z tego wyniknie, a policja chwilowo milczy, starając się ogarnąć powstający chaos.

۞ Zapraszamy do spisu języków - znane postaci języki i dialekty można wypisać w polach w profilu, wliczając w to te spoza Baenuru.

۞ Rdzenne ludy Baenuru - mieszkańcy półwyspu sprzed przybycia doń Medevarczyków.

۞ Religie Baenuru - zbiór głównych wyznań pojawiających się na półwyspie.

۞ Oznaczenia i identyfikacja - systemy znaków stosowane w Medevarze i Kirtanie, zarówno teraz, jak i za czasów wojny.

GŁÓWNI MISTRZOWIE GRY

#1 2022-11-17 16:32:16

Wathara
Rybiara
Dołączył: 2022-02-12
Liczba postów: 79
Wiek: Młoda dorosła
Płeć: Samica
Wysokość: 2.17m
Język: Medevarski, Tydrodzki
Pochodzenie: Inny wymiar
Strona konfliktu: Niezrzeszeni
Obecny stan: Dobry
Multikonta: Bruno
WindowsChrome 107.0.0.0

Oznaczenia i identyfikacja

Zarówno Kirtan, jak i Medevar posiadają swoje sposoby oznaczania członków swoich grup.


W Medevarze:
W czasach wojny smoki przynależne do Medevaru tatuowano specjalnym czarnym tuszem, przeważnie na prawej lub lewej łopatce, czasem na udach - tatuaż był pieczęcią magiczną, która po rzuceniu odpowiedniego zaklęcia "wyświetlała" informacje o smoku; Smoczy jeńcy, zdrajcy czy więźniowie mieli z kolei wypalane symbole Medevaru na ciele, trochę niczym bydło, symbole te jednakże nie były już w żadnej sposób magiczne, a stanowiły po prostu oznakowanie. Ludzie z kolei byli zaopatrzani w kartę z magicznym symbolem, który działał identycznie jak tatuaż Medevaru.


W czasach obecnych smocze tatuaże dalej funkcjonują, jednakże zamiast dość bolesnej i czasochłonnej metody tatuowania umieszcza się je na smokach przy użyciu magii, co przeważnie zajmuje zaledwie kilka minut, i zwykle daje jedynie wrażenie rozgrzania skóry, ewentualnie lekkiego podrażnienia; Więźniom nie wypala się już symboli w łuskach, zamiast tego przeważnie nakłada im się obroże z pieczęcią magiczną, w której zapisane są ich dane z tatuażu/karty, i przewinienie, które popełnili. W wypadku ludzi mechanizm właściwie się nie zmienił.


Zawarte w identyfikatorach informacje to: Imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania i zawód, o ile osoba takowy posiada, oraz ewentualną informację o używaniu magii - każdy użytkownik magiczny powinien zgłosić to do biura w Medevarze; Jeżeli postać pochodzi spoza Baenuru i trafiła na półwysep przez portale, to formularz zawiera w sobie imię, nazwisko, rok wyrobienia legitymacji, miejsce pochodzenia[z dopiskiem "portal"], i informację o używaniu magii. Dodatkowo zarówno do tatuaża, jak i do karty przeważnie dołączony jest mały obraz przedstawiający osobę lub smoka identyfikowanego.


Jeżeli osobnik z portalu nie zdecyduje się dołączyć do Medevaru, to i tak zostaje on umieszczony w bazie danych; Pobrane dane to imię, nazwisko, rok wyrobienia legitymacji, miejsce pochodzenia [z dopiskiem "portal"], informacja o używaniu magii, i portret przedstawiający osobnika.


W Kirtanie:


Przed wojną obowiązywał system rang wojskowych i społecznych bazowanych na kolczykach i tatuażach na ramionach.
Kolczyki były systemem głównie stosowanym przez zwykłych obywateli, w zależności od ilości kolczyków na skrzydłach, ogonach, łuskach bądź uszach i rodzaju materiału, z którego był wykonany kolczyk, można było wywnioskować, jak bogaty i zasłużony dla społeczności był smok.


Jeden kolczyk z brązu - zwykły obywatel - mieszkaniec społeczności, zapewne zamożny, jednakże niepełniący żadnej oficjalnej funkcji
dwa kolczyki z brązu - kupiec, rzemieślnik
trzy kolczyki z brązu - łowca, zbieracz, rolnik bądź rybak, osoby zajmujące się zdobywaniem pokarmu dla społeczności
jeden kolczyk z brązu, dwa ze srebra - wojskowy
trzy kolczyki ze srebra - medyk bądź uczony
dwa kolczyki ze srebra, jeden ze złota - mag bądź kapłan
jeden kolczyk ze srebra, dwa ze złota - doradca - grupa smoków pomagająca królowi Kirtanu podejmować wszystkie ważne decyzje
trzy kolczyki ze złota - członek rodziny królewskiej


Kolczyki nie były obowiązkowym elementem identyfikacji, jednakże wiele smoków się na nie decydowało ze względu na status - nie każdego stać było na pozyskanie kolczyków z metalu, dlatego to zwykle co bogatsi Kirtańczycy pozwalali sobie na taką ozdobę.


System tatuaży był z kolei obowiązkowy - każdy smok należący do Kirtanu posiadał tatuaż, będący jednocześnie jego rangą. System tatuaży był uboższy niż system kolczyków, wyszczególnione były w nim tylko najważniejsze rangi - zajęcia: rzemieślnik, kupiec, łowca, zbieracz, rolnik, rybak, uczony wszystkie mieściły się w kategorii "obywatel" - cywil.


W wypadku zdrady tatuaż zdrajcy był rozdrapywany bądź niszczony w inny bolesny sposób [poparzenie, etc]
Symbole były ze sobą łączone w wypadku zdobycia nowej rangi, jeden smok mógł też pełnić kilka funkcji, wtedy symbole nakładano na siebie.


Ukryta wiadomość

kirtan_symbole_by_voidigrade_dfi5smg-pre.jpg?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7ImhlaWdodCI6Ijw9MTUwMCIsInBhdGgiOiJcL2ZcLzk4OWQ0NDBmLThjMjMtNGJmYS1hODg4LWZmMTdlODI1YmI3NlwvZGZpNXNtZy01M2E3ZDY2Yi0xNjFjLTQ1MDItOWY2MC02Mzc5ODllNDFmMjEucG5nIiwid2lkdGgiOiI8PTEyODAifV1dLCJhdWQiOlsidXJuOnNlcnZpY2U6aW1hZ2Uub3BlcmF0aW9ucyJdfQ.XrAxqiayZKWgOvfnNDYILy4AdOqnzYxZ8ylwYCRiqHM


Obywatel - cywil.
Medyk - zarówno wojskowy, jak i cywilny, smoki zajmujące się medycyną
Kapłan - kapłani Vitrana, niezależnie od stopnia kapłaństwa
Mag - zarówno wojskowy, jak i cywilny, każda osoba posługująca się magia posiadała taki tatuaż
Strażnik - najniższy stopień wojskowy, typowy "szeregowy", przeważnie pilnowali oni osad, ewentualnie uczestniczyli w bitwach w wypadku braku łap do pomocy. Mieli za zadanie utrzymywać porządek w osadach.
Wojownik - wyższy rangą od strażnika, ich głównym zadaniem był udział w bitwach
Dowódca - doświadczony w boju smok, dowodził oddziałem wojowników i pomagał opracowywać strategię
Generał - główny dowodzący, podlegali mu wszyscy dowódcy i wojownicy,  generałów było w osadach zaledwie kilku i zwykle mogli zostać nimi tylko doświadczeni dowódcy; opracowywali oni strategie bitwy i sterowali ruchami wojsk. Jako, że generałowie byli uznawani za najodważniejszych i najtwardszych wojowników, którzy mieli poprowadzić swych ludzi do zwycięstwa, tworzenie ich symbolu różniło się trochę od pozostałych - dwie "kreski" na dolnej części symbolu dowódcy były niszczone przez wydrapywanie ich tak, aby nie uszkodzić symbolu, co było bardzo bolesnym procesem.
Doradca - grupa smoków otaczająca króla, pomagająca podejmować mu wszystkie ważne decyzje dotyczące osad, swego rodzaju rada pozwalająca na przedyskutowanie ważnych działań - przeważnie należeli do nich ci co bogatsi i co ważniejsi członkowie Kirtanu
Rodzina królewska - rodzina dowodzącego osadą, jak i sam dowodzący osadą. Tyczyło się to nie tylko Riudara, ale i innych dowódców osad, i chociaż wszyscy oni podlegali pod Riudara, to nosili oni symbol rodziny królewskiej na barkach.

Po wojnie system tatuaży i kolczyków zniesiono z powodu złych skojarzeń związanych z rządami Riudara - zamiast tego jedną z jaskiń znajdującą się na obrzeżach wioski wykorzystuje się jako spis członków Kirtanu, każdy ze smoków musi podać tam swoje imię, w specjalnej glinie odciskana jest łapa smoka, a następnie umieszczana w jamie. Poza tym członkowie Kirtanu otrzymują w ramach członkowstwa prosty naszyjnik wykonany z kryształu górskiego, jednakże wielu co bardziej zdziczałych członków grupy ich nie nosi.
Od dłuższego czasu Medevar nalega o wprowadzenie lepszego systemu gromadzenia informacji o członkach grupy, jednakże z powodu traumy po wojnie pomysł z magicznymi, niewidocznymi tatuażami nie przyjął się za dobrze, i nie został wprowadzony.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

MEDEVAR      |      KIRTAN      |      NIEZRZESZENI

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
luminous - zareklamuj-sie-za-darmo - teraz - warsztat-lotussimulator - cs-gooo

[ Wygenerowano w 0.024 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 885.01 kB (Maksimum: 1.02 MB) ]